- - in Retete Vegane

Grupul de vitamine B, bine reprezentat in patlagelele vinete, creste rezistenta la stres si imbunatateste starea psihica. De aceea, persoanele care mananca des salata de vinete scapa de insomnii si inving mai usor starile de nervozitate. Vinetele sunt printre putinele legume care, preparate termic, isi pastreaza intacte toate proprietatile. Aceasta reteta este o varianta mult imbunatatita a retetei clasice, fructul de avocado fiind foarte bogat in acizi grasi esentiali, are rol protectiv impotriva bolilor cardiovasculare, ajuta la controlul greutatii corporale si are multe alte beneficii nutritionale. Turmericul are proprietăţi antioxidante, anti-inflamatorii, antivirale, antibacteriene, antifungice, anticancerigene şi ajută în lupta cu boli ca diabet, alergii, artrită, Alzheimer, boli de inimă şi multe alte boli cronice. Prin calitatile lui deosebite este cel mai îndreptăţit să fie inclus în categoria “superalimentelor”, adică a alimentelor cu reale beneficii pentru sănătatea noastră.

Ingrediente:

• 2 vinete • Un avocado copt • 2 fire de ceapa verde • 1 lingurita de turmeric • 1 legatura de patrunjel verde • Ulei de masline • Suc de lamaie • Sare neiodata

Mod de preparare:

Coaceti vinetele, dupa ce se racesc, curatati-le si lasati-le 15 minute la scurs. Puneti-le in robotul prevazut cu lama in “S”, alaturi de 4 linguri de ulei de masline, o lingura de suc de lamaie, cele doua fire de ceapa verde tocate marunt, turmeric si sare (dupa gust), procesati putin pana cand se omogenizeaza ingredientele. Separat in robotul cu lama in “S” puneti avocado taiat cubulete, o lingura de suc de lamaie, 2 linguri de ulei de masline si un praf de sare si procesati pana cand compozitia capata consistenta maionezei. Adaugati aceasta maioneza de avocado peste vinete si amestecati pentru omogenizare. Pentru definitivarea preparatului adaugati patrunjel verde tocat marunt. Simplu si bun ! Pofta buna!